solboskennel

Alla inlägg under juli 2010

Av Solveig Ivarsson - 25 juli 2010 14:56

  

INT N S DK FIN CH, NORD CH,PL CR BH ENG CH,BDJSG-05,

NORD-06,08, WW-06 -08, PLV-06, NV-06,-07, SV-06,08,

ECDCV-07,EURV-07,CRV-07,BDSG-07,KBHV-08,

BELL-A-MIR's ELEGANT ENVOY (ZACCO)

Bilateralt (dubbeltsidigt hörande),A-höfter o. fulltandad.

Fader till Solbo's G-kull, Solbo's-kull, Solbo's K-kull.

Farfader till Solbo's M-kull, Solbo's N-kull


Av Solveig Ivarsson - 25 juli 2010 14:21


Jag är fader till Solbo's N-kull. Bilateralt (dubbelsidigt hörande), A-höfter och Fulltandad.

Är ute med mina Norska ägare på utställningar. I går var jag i Ljungbyhed på Södra Dalmatiner Sällskapets specialutsälling. Vilket gjorde en andra plats i bland

hanhundarna. Min fader Bell-A-Mir's Elegant Envoy's dotter blev BIS.

Det gick mycket bra för mina halvsyskon också på utställningen.

Förra veckan var jag i England och blev placerad till Crufs.

Jag är mycket bra,blir jag inte BIR eller BIM. Så blir jag högt plaserad bland hanarna i alla fall.Jag är en mycket bra hane det kan man nu börja se på mina avkommer.

Av Solveig Ivarsson - 25 juli 2010 14:06

      

Fotot är jag 5 veckor gammal

Jag heter Solbo's Ninja och har blivet 9veckor. Jag skall flytta till Finland.

Min blivande matte skall komma och hämta mig. Min uppfödare lämna inte mig

utan att har fått träffa min nya familj det känns bra.

Det känns bra för matte säger att hon har fått många fina mail och även talat med husse i telefonen som tala svenska.

Av Solveig Ivarsson - 25 juli 2010 13:05

      

Jag heter Solb's Nowa.

Jag har nu rest till Tjörn. Matte och Emma var och hämtade mig.

Min matte har haft en tik efter min morfar Dalmo's Tracker (Casper),

som matte tyckte var den bästa hund i världen. Matte hämtade henne

när hon var 15 år och det var en syster till Solbo's Alicia, som i dag bor tillsammans med min mamma Solbo's Ester. Casper är min morfar han är nu på sitt 12 tolvfte år. En helt underbar hane som älska allt och alla säger min uppfödare.

Av Solveig Ivarsson - 14 juli 2010 16:11

      

Jag heter Solbo's Nouchi på korten är jag bara 5 veckor, men tiden går fort

och snart är jag 8 veckor. Då skall jag åka till Lund. Matte säger att jag inte skall vara orolig. Husse har haft 3 dalmatinerfrån vår kennel. Det är många år sedan,

men får man pricka på hjärnan, då blir det alltid en dalmatiner.

Av Solveig Ivarsson - 14 juli 2010 15:43

      

Jag heter Solbo's Nesco och är 5 veckor.

Min matte bor i Varberg, jag tror hon längta efter mig, för hon kommer så ofta

hon har vägarna förbi. Men nu är det bara så, att det är inte bara hon som längta.

Jag står och titta varje gång det kommer någon,det kanske är min matte.Jag är 8 veckor på söndag.Nu är det snart så dags för mig att följa med min matte hem.

Av Solveig Ivarsson - 14 juli 2010 15:33

Jag heter Solbo's Nessa och är 5 veckor gamal.

Min matte har varit här flera gånger och hälsat på.

Sista gången var husse med för han skulle bli godkänd (tror jag).

När jag är 8 veckor kommer de och hämta mig.Jag skall bo i Onsala.       

Ovido - Quiz & Flashcards